Les diferències entre la nova
política i la vella política son cada cop més petites (si és que n’hi havien),
ja en el cas del macroprojecte de vigilància i control intensiu a la Sagrada
Família, el regidor Agustí Colom de Barcelona en Comú va dir que eren com “un
gran germà, però un gran germà bo”... la visió jacobina i estalinista de
vetllar per el poble ignorant. Doncs be, el “grans germans bons” es reprodueixen,
es multipliquen, i cada cop apareixen més càmeres i més vigilància. Sembla que
el tecnocontrol és la única solució que troben els governants a les tensions
socials derivades de la explotació capitalista.
L’Ajuntament de Madrid no ha
trobat, front a un problema similar al dels narcopisos del Raval, cap solució
que no siguin les clàssiques càmeres de videovigilància, d’aquesta manera s’ha
demanat la autorització de 25 càmeres per vigilar el casc antic de Puente de
Vallecas que s’uniran a les 19 ja sol·licitades del barri de Bellas Vistas de
Tetuan. En pocs mesos 44 càmeres!!.
A Barcelona la cosa sembla que
pinta encara pitjor. Tant Barcelona com l’Àrea Metropolitana avancen cada cop
més vers la extensió del control per videocàmeres, càmeres cada cop més
eficients, amb més resolució i amb més “intel·ligència”. Fa unes setmanes
s’emetia la noticia per part de l’AMB i la ATM de instal·lar tota una xarxa de
lectura de matrícules dels vehicles que circulen per Barcelona i rodalies (de
moment només a les Rondes), amb l’argument de combatre la contaminació
atmosfèrica (http://negreverd.blogspot.com.es/2018/03/control-social-versus-contaminacio.html ), ara s’anuncia un augment exponencial del nombre de
càmeres al metro.
Les estacions, els passadissos i els vagons del metro son
els punts amb videovigilància de Barcelona, es parla de més de 4.500 càmeres,
aquestes càmeres es controlen des del Centre de Control de Metro al carrer
Josep Estivill i a la sala de Control (conjunta de tots els cossos policials)
del carrer Lleida. Tot això sense contar les 500 càmeres de seguretat pública i
de control del trànsit escampades per la ciutat, ni les de vigilància
d’edificis i equipaments que en un nombre important, però no conegut, completen
el sistema de vigilància municipal.
TMB anuncia un augment en el nombre, per tenir càmeres a
tots els vagons, amb l’horitzó de 2010 pensen instal·lar-ne fins a 2.500 més
als vagons... l’objectiu està en superar les 7.000 càmeres (https://www.elperiodico.com/es/barcelona/20180305/tmb-instalara-camaras-en-todos-los-trenes-del-metro-6668930).
També es procedirà a anar digitalitzant la xarxa de
videovigilància eliminant progressivament les càmeres analògiques, així mateix
es milloren els sistemes de gravació i de comunicació sense fils, amb
tecnologies WiFi, 3G i 4G, per permetre visualitzar les imatges captades en
temps real des de els centres de control.
Aquesta renovació sembla que es contractarà amb la
multinacional d’origen espanyol GMV, corporació amb interessos en el sector
armamentista, de defensa i de seguretat. GMV ja te una relació amb TMB des de
fa anys, sobretot en la “modernització” de la xarxa de busos.
El panòptic transcendeix la presó i s’estén pels carres i
l’espai públic de les ciutats i pobles.
MES INFORMACIÓ SOBRE VIDEOVIGILÀNCIA :
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada