Ja fa uns mesos
que a nivell mundial hi ha una epidèmia de declaracions (purament declaratives)
d’emergència climàtica, sobretot una mica abans i una mica desprès de les
mobilitzacions mundials de 27S, cosa que denota el seu caràcter oportunista i
de marketing polític, ja es deu haver arribat a les 2.000 declaracions de tota
mena (o casi)... d’Universitats, de ONG, d’Ajuntaments, de Comarques, de
Governs regionals i d’estats, tot plegat foc d’encenalls, molta declaració però
sempre dins del marc del sistema estatal i capitalista (que per altra part no
podria ser d’altra manera).
El Govern de
Catalunya, naturalment, va ser un dels més matiners, en declarar la suposada
emergència el 14 de maig d’enguany (https://govern.cat/govern/docs/2019/05/14/15/12/9ff53be9-20cc-4ce1-9c7c-cdd5dc762187.pdf).
A rebuf del 27S,
el govern va anunciar un seguit de mesures fiscals (ja anunciades feia 3 anys
quan es va promulgar la Llei de Canvi Climàtichttps://canviclimatic.gencat.cat/web/.content/03_AMBITS/Llei_cc/docs/Llei_16_2017_CC_CAT.pdf), així com una “Cimera Catalana Contra el
Canvi Climàtic” cap el febrer/març i una Taula Social del Canvi Climàtic que
també fa tres anys que dona voltes entre consultes i processos participatius trucats.
A tot això quina
és la activitat real del Govern:
-Ajornar les
càrregues fiscals a les grans empreses emissores de gasos d’efecte hivernacle
(GEH), suposem que indefinidament. Mentre que els dirigits als vehicles entren
en vigor aquest proper gener.
-Promoure grans infraestructures
o noves ampliacions que trinxen la terra i augmenten les emissions, com el
port, l'aeroport o ampliacions de carreteres com la C-58 o la ronda Litoral, la
problemàtica d ela A7/AP7, el Pla de Ports esportius, la prolongació de la
C32... etc.
-La destrucció de
bona part de la xarxa pública de transport ferroviari a favor de l’AVE i el
transport per carretera, ara mateix s’eliminarà la línia R16 de la costa en una
operació contra el transport públic acompanyada de perspectives de
desenvolupament urbanístic (€€)https://www.diaridetarragona.com/tarragona/Tarragona-perdera-los-trenes-Euromed-y-mantendra-los-Talgo-20191013-0004.html .
-El capitalisme
contaminador no paga, la descontaminació del pantà de Flix és un exemple, no
sols no s’ha descontaminat correctament el pantà, sinó que no s’actua sobre la
empresa ni sobre la contaminació difusa per tota la comarca.
-La destrucció
urbanística del litoral, per exemple amb un munt de promocions d’urbanitzacions
de luxe als darrers racons de la Costa Brava:
• Paratges dels Jonquers, Puig
Pedrós, Interpals, Rodors i Pals Mar (Pals)
• Urbanització d’Aiguafreda
(Begur)
• Pla Especial Urbanístic a
l’Espai d’Interès Natural de Cap Roig (Montràs i Palafrugell)
• Urbanització de la Pineda d'en
Gori (Palamós)
• Urbanització de la Cala Morisca
(Tossa de Mar), Urbanització
dels sectors Cap Ras, Súper-Fener i Roses 2 (Llançà)
La mateixa idea
de crisi o d’emergència és enganyosa y fa pensar en un fenòmens puntual
fàcilment superable i, desprès d’un reajust del capitalisme tornarem a la
“normalitat”. La devastació capitalista no és ni una crisi ni una emergència,
és el resultat de segles d’espoliació, explotació, dominació i devastació i els
seus efectes son irreversibles fins i tot a llarg termini.
Acabar amb
l’estat i el capitalisme és un requisit, no per recuperar la terra, sinó per
sobreviure lliures, sants i en plenes condicions.
AMB CAPITALISME I
ESTAT LA DEVASTACIÓ ÉS INEVITABLE.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada