Darrerament entre
algunes organitzacions veïnals ha aparegut una forta tendència pro-policial, promoguda
per el PDCAT i ERC per aconseguir recolzaments cara a les eleccions locals del
mes de maig de l’any vinent, als governanta actuals de l’ajuntament els ha
faltat temps per atendre aquestes demandes i apuntar-se al “policialisme”, el
cas més notori és el de la Barceloneta, on s’ha pogut veure veïns amb una
pancarta dient “+ POLICIA = + SEGURETAT).
Segurament donen la
Barceloneta per difícilment recuperable (en mans del PDCAT) i així s’han
afanyat a aprovar el Pla de Convivència de Fort Pienc, un pla que contempla
mesures purament policials vestides de “policia de proximitat”, “policia
comunitària” i “agents cívics”, de serveis socials externalitzats i... naturalment
de videovigilància (https://ajuntament.barcelona.cat/eixample/ca/noticia/es-posa-en-marxa-el-pla-de-convivencia-de-fort-pienc_691750 ), els recursos tecnològics apaivaguen els
veïns i satisfan les expectatives dels policies i les seves organitzacions.
La Estació del Nord,
situada a Fort Pienc, és la principal porta d’entrada i de sortida de nombrosos
viatgers... en molts casos viatgers pobres, que no tenen diners per viatjar amb
els AVE’s, que son (ferroviariment parlant) cada cop més inevitables, amb la
extinció dels “borregueros” de llarga distància. Aquests viatgers arriben
sovint sense un euro a la butxaca, sense allotjament, ni gent que els esperi,
un punt sensible per l’aporofòbia social que patim (https://es.wikipedia.org/wiki/Aporofobia ). Per controlar al pobres una de les
mesures recurrents és la videovigilància, es fa vídeo vigilància a barris
d’immigrants, de gitanos... (http://negreverd.blogspot.com/2017/05/vigilancia-i-control-social-les-terres.html, http://negreverd.blogspot.com/2017/05/la-videovigilancia-terres-de-girona-els.html ). També ofereixen millores en la
il·luminació, en la seguretat privada de l’estació, en els horaris (tancament
de nit excepte per passatgers amb bitllet)...
Abans de l’aprovació
del Pla, B:SM (Barcelona de Serveis
Municipals SA, empresa municipal de gestió d’equipaments i infraestructura) a
tret a licitació fa uns mesos un projecte de videovigilància a les estacions d’autobusos
de Fabra i Puig i la del Nord (https://contractaciopublica.gencat.cat/ecofin_pscp/AppJava/ca_ES/notice.pscp?idDoc=31879436&reqCode=viewCn ), te un import força alt, 329.967€ i es
suposava que havia d’estar pràcticament adjudicada al llarg de l’estiu.
L’estació del Nord
està, ja ara mateix, ben farcida de càmeres, en te moltes, així a simple vista,
en la elaboració d’un esborrany, inacabat, de mapa de la videovigilància de
Barcelona (https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1jS72DIAZDBRCsRBq1xN78iTHcKY&ll=41.39238927929107%2C2.183055262618268&z=18 ), en tenia unes 13, i als seus entorns
moltes més, les dels jutjats, les de l’Agència Anticorrupció, les de la
benzinera, les de l’estació de la RENFE, les de FECSA/ENDESA... en total per
sobre de les 50 (encara que moltes son dels jutjats).
El que pretén aquest
contracte és canviar les prestacions del sistema de videovigilància,
incorporant als sistemes intel·ligència en l’anàlisi on-line (des de la càmera)
i off-line.
Així el sistema ha
de poder fer com mínim els anàlisi següents:
1. Perimetral:
L’objectiu d’aquesta
analítica es detectar intrusions en un perímetre establert. El sistema
analitzarà de forma continua el vídeo durant els períodes programats i generarà
un clip d’event quan detecti una intrusió. Aquest clip de vídeo tindrà meta
informació que faciliti la revisió del mateix per part d’un operador. 2.
2. Detecció
d’embalums:
L’objectiu d’aquesta
analítica es detectar embalums(maletes, bosses, etc..) que restin en una escena
més d’un determinat temps. Aquest temps serà parametritzable per l’administrador
del servei. Es valorarà la possibilitat de definir filtres per mida, forma o
tipus d’objecte.
3. Seguiment
d’intrusió amb recolzament de càmeres PTZ.
L’objectiu d’aquesta
funció es que el sistema sigui capaç de controlar una càmera motoritzada (PTZ)
de forma que l’operari pugui marcar/seleccionar una persona i que la càmera es
posicioni en condicions òptimes de visionat. En cas que la persona es desplaci
d’una zona a un altre, el sistema haurà d’ajustar el seu posicionament per
millorar la visió i controlar en tot moment la trajectòria de la persona
seleccionada.
La seguretat és un
comodí que permet qualsevol cosa, ara mateix Cambrils (l’escenari de l’atemptat
de fa un any) instal·larà un sistema de videovigilància amb reconeixement de
matrícules, i es gastarà en el tema 100.000€ (https://contractaciopublica.gencat.cat/ecofin_pscp/AppJava/ca_ES/notice.pscp?idDoc=35259179&reqCode=viewCn )
En definitiva ens
trobem davant d’un pas endavant en la “Smart City barcelonesa”, on els pobres
analògics sobren, i on el control social és una prioritat, igual com s’ha pogut
veure en les darreres actuacions a Barcelona i a l’Àrea Metropolitana (http://negreverd.blogspot.com/2018/03/control-social-versus-contaminacio.html, http://negreverd.blogspot.com/2018/04/els-ajuntaments-del-canvi-abracen-el.html ). Que tot això acabi quallant en uns
sistema ubic depèn de molts factors, entre ells de nosaltres...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada