VEHIPOL, la fira dels smart-cotxes de la policia.
Al mateix temps
que a Barcelona es celebra el Smart City Congres, a Madrid, un opac loby
militarista, el grup Atenea de seguretat i Defensa (www.grupoateneasd.es ), organitza una fira i un congres de vehicles policials (els dies 19 I 20
de novembre), el VEHIPOL (www.vehipol.es) sota el patrocini de la Direcció
general de la Guardia Civil i en els seus locals.
El vehicle
policial és un gran negoci, sols hem de pensar que els vehicles de la policia
local constitueixen la major part dels parcs mòbils municipals. Fonts del
mateix VEHIPOL xifren el nombre de vehicles policials de la Policia Local,
Guardia Civil, Policia Nacional, Ertzaina i Mossos en 120.000 vehicles i la
despesa anual en 760 milions de volum de negoci... no son solament les
reposicions, sinó peces de recanvi, manteniment...
Recentment els
Mossos d’esquadra han posat en marxa un contracte per renovar el parc de
vehicles en 2.000 unitats en tres fases al llarg de 2 anys, per un total de 83
milions d’euros (substituiran 7 vehicles de cada 10).
El tema que
centra l’activitat de fira i congrés és la del vehicle policial connectat, un
vehicle dotat de tota mena d’accessoris TIC, gravació de vídeo, reconeixement
facial i de matrícules, lector d’empremtes digitals, hardware i software
avançats, comunicacions digital securitzades, interconnexió amb bases de dades,
geoposicionament, radar... de fet un 40% dels costos de cada vehicle policial
(300 dels 760 milions anuals en vehicles) es destinat a equipaments d’aquest
tipus.
L’objectiu és
tenir una mena “d’oficina” mòbil que permeti fer tot un seguit de tràmits que
ara s’han de fer a les comissaries per reduir-ne el temps d’intervenció i
optimitzar el personal... El vehicle policial connectat podrà informar en temps
real sobre si els vehicles amb els que es creuin han passat la ITV, si tenen el
segur en vigor i si formen part d’alguna llista de vehicles a controlar...
també permetran controlar identitats (lectors d’empremtes digitals) i
connectar-se a diverses bases de dades policials.
La Secretaria
d’Estat de Seguretat porta a terme el “Projecte
Vehicle Policial Connectat d’España” amb unaprova pilot sobre 11 vehicles
de la Guardia Civil i de la Policia Nacional, en breu s’estendrà a les policies
locals i autonòmiques i en breu esperen tenir en circulació 40.000 vehicles amb
aquestes característiques.
Deixant apart els
vehicles policials i a l’espera dels cotxes sense conductor, els cotxes
connectats seran un dels nous mercats per renovar la oferta del cotxe com a be
de consum i com símbol d’estatus social i així poder prosseguir a bona marxa la
destrucció del planeta.
El cotxe
connectat a internet i a xarxes “M2M” (entre màquines) te tota mena
d’aplicacions “intel·ligents”: sistemes de navegació, de seguretat, de
localització, antirobatori, detecció d’aparcaments, d’obstacles, comunicació
“car to car” (MsM), caixa negra, assistència per a
l’aparcament, identificació de senyals, alerta de col·lisió, visió nocturna, alerta
de canvi de carril, gravació de vídeo d’incidents...
Pots llegir-ne
alguna informació a http://www.iabspain.net/wp-content/uploads/downloads/2014/07/Informe-coches-conectados-2014.pdf, http://www.accenture.com/SiteCollectionDocuments/Local_Spain/PDF/accenture_vehiculo_conectado.pdf, http://multisite-blog.digital.telefonica.com.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2014/07/Telefonica-Connected-Car-Report_ES_2014.pdf , els vehicles de la gent rica no sols seran més “verds”, més “segurs”...
també seran més “intel·ligents”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada