25 de febr. 2016

La única realitat és la que us venem al MWC…IDIOTES!!


Fa temps que les grans companyies d’entreteniment i de mineria de dades, Faceboock per exemple, estan interessats en la “realitat”… en la realitat?... be, ells sempre afegeixen un adjectiu, la realitat “augmentada” o la realitat “virtual”.

 
Al voltant d’aquestes “realitats” hi ha, naturalment, un negoci molts “sucós”, negoci potencial de moment, encara que en un futur el mon dels videojocs, que ja generen milers de milions de beneficis, posicionar-se en aquest negoci és fonamental, totes les grans empreses (menys Apple que es conegui) tenen les seves versions, ja el 2011 Epson va desenvolupar les pioneres i fracassades ulleres Moverio. Sony te el Projecte Morpheus, Google en te varis, entre ells les “difuntes” (?) Google Glass... Faceboock va arribar tard sense cap projecte en cartera, així que el 2014 va adquirir la tecnologia Oculus per 2.300 milionets de dòlars (lluny de l’altra gran adquisició de Faceboock, Whatsapp que va costar 11,500 milions).

El cas d’Oculus és especialment interessant, la empresa matriu va finançar-se a través d’un crowfunding, el “súmmum de la economia col·laborativa”, naturalment els passerells que van posar la pasta no han vist ni un dolar dels 2.300 milions de la venda. La tecnologia desenvolupada mitjançant la “col·laboració” es demostra com propietària, tot el contrari del que és realment (més o menys) col·laboratiu (com el software lliure).

Al darrer Mobile World Congress de Barcelona les principals empreses de comunicació, liderades per Samsung, s’han centrat en la “realitat virtual” i “realitat augmentada”. I han fet luxoses presentacions, en el cas de Samsung per 4.000 persones. Cascs i ulleres de realitat virtual, càmeres per gravar en 360º... La realitat virtual que, des de el fracàs de les Google Glass semblava haver punxat ressucita.

Que ens volen vendre?...

Ens volen vendre una “realitat” irreal, en el millor dels cassos una “realitat amb publicitat” (la realitat augmentada) i en el pitjor un succedani pretesament interactiu, del que es suposa que viuen els herois de les pelis en forma de videojoc.

PER UNA REALITAT REAL, TRISTA, ALEGRE, JOIOSA I DOLOROSA... PERÒ REAL SENSE “GATGETS”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada