Fa temps que les
grans companyies d’entreteniment i de mineria de dades, Faceboock per exemple,
estan interessats en la “realitat”… en la realitat?... be, ells sempre
afegeixen un adjectiu, la realitat “augmentada” o la realitat “virtual”.
Al voltant
d’aquestes “realitats” hi ha, naturalment, un negoci molts “sucós”, negoci
potencial de moment, encara que en un futur el mon dels videojocs, que ja
generen milers de milions de beneficis, posicionar-se en aquest negoci és
fonamental, totes les grans empreses (menys Apple que es conegui) tenen les
seves versions, ja el 2011 Epson va desenvolupar les pioneres i fracassades
ulleres Moverio. Sony te el Projecte Morpheus, Google en te varis, entre ells
les “difuntes” (?) Google Glass... Faceboock va arribar tard sense cap projecte
en cartera, així que el 2014 va adquirir la tecnologia Oculus per 2.300
milionets de dòlars (lluny de l’altra gran adquisició de Faceboock, Whatsapp
que va costar 11,500 milions).
El cas d’Oculus
és especialment interessant, la empresa matriu va finançar-se a través d’un
crowfunding, el “súmmum de la economia col·laborativa”, naturalment els
passerells que van posar la pasta no han vist ni un dolar dels 2.300 milions de
la venda. La tecnologia desenvolupada mitjançant la “col·laboració” es demostra
com propietària, tot el contrari del que és realment (més o menys)
col·laboratiu (com el software lliure).
Al darrer Mobile
World Congress de Barcelona les principals empreses de comunicació, liderades
per Samsung, s’han centrat en la “realitat virtual” i “realitat augmentada”. I
han fet luxoses presentacions, en el cas de Samsung per 4.000 persones. Cascs i
ulleres de realitat virtual, càmeres per gravar en 360º... La realitat virtual
que, des de el fracàs de les Google Glass semblava haver punxat ressucita.
Que ens volen
vendre?...
Ens volen vendre
una “realitat” irreal, en el millor dels cassos una “realitat amb publicitat”
(la realitat augmentada) i en el pitjor un succedani pretesament interactiu,
del que es suposa que viuen els herois de les pelis en forma de videojoc.
PER UNA REALITAT
REAL, TRISTA, ALEGRE, JOIOSA I DOLOROSA... PERÒ REAL SENSE “GATGETS”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada