1 de set. 2015

CONTROL BIOMÈTRIC, FRONTERES EXTERIORS .... I INTERIORS

Als aeroports de Madrid, Barcelona (24 punts de control instal·lats a la T1 i la T2), Girona, Palma de mallorca, Alacant, Tenerife Sud i Màlaga y al port d’Algesires s’han instal·lat un total de 124 estacions biomètriques ABC (Automatic Border Control) fabricades per la multinacional del Control INDRA. El sistema ABC instal·lat en el port presenta a més la característica de que registra tant les entrades com les sortides de l’Espai de Schengen. Properament s’instal·larà també al Port de Barcelona. (INDRA i control biometric ).

El viatger es col·loca davant de la pantalla, inserta el seu document electrònic (DNI per el ciutadans espanyols i el pasaport per els de la resta de la UE) i col·loca la ma sobre el lector dactilar. Llavors el mòdul de control llegeix les mesures biomètriques de l’usuari, les compara amb la foto i amb les petjades emmagatzemades al xip, la validesa del passaport y revisa tres bases de dades policials de caràcter internacional per si la persona te alguna “cosa pendent” amb la “justícia”.


Si l’aparell no reconeix la cara o les petjades d’una persona, aquesta passa a ser supervisada per un policia humà.

El sistema s’emmarca dins de les smart fronteres (smart fronteres per Europa ) que vol constituir la UE, i en el cas de l’aplicació biomètrica ha tingut el recolzament d’un projecte de 7e programa de la UE, el ABC4EU amb 14 socis més.

La excusa és agilitzar el pas de la frontera per els ciutadans de la UE (es tarda 20 segons en l’operació), però en realitat el que es cerca és detectar suplantacions i falsificacions, així com poder dedicar més recursos humans al control dels viatgers de països que no son membres de la UE.

Els aeroports són i seran, al menys de moment, un camp de proves del sistemes de control, les cabines biomètriques han estat assajades durant uns mesos a Barcelona i a Barajas, ara s’assajaran d’una manera amés extensa i en breu s’implantaran d’una manera generalitzada, no sols a aeroport i ports .

El mercat de sistemes ABC mundial por arribar el 2018 als 8.000 aparells instal·lats segons previsions conservadores de la indústria biomètrica dels EUA i Canadà. Al conjunt dels Estats Units, Canadà, el Carib, Dublín, Irlanda i Abu Dhabi a principis d’any havien 903 instal·lats i 189 en espera.

Això passat en el marc d’una crisi fronterera, emmarcada per la construcció de muralles i tanques cada cop més altes i per la sinistre aparició de camions i vaixells–cameres–de-gas, que recorden extraordinàriament als primers mètodes nazis, abans de la industrialització del genocidi... l’ús dels gasos de combustió va ser el mètode emprat a les "Sonderfahrzeug" (vehicle especial) o les "Sonderwagen" (camionetes especials) abans del més científic i tecnològicament apropiat ZyklonB.

L’atemptat frustrat als tren ràpid francès ha donat l’excusa que es necessitava per establir fronteres interiors al sistema ferroviari (un dels més massius i difícils de controlar), és molt possible que aviat ens trobem amb cabines biomètriques a les estacions de tren frontereres, acompanyant als aparells de raig-X i als arcs detectors de metalls.


Als ciutadans de la UE, suposadament no els afectarà en la velocitat del desplaçament, al menys no afectarà als “bons ciutadans”. Aquestes fronteres interiors (per la nostra seguretat) son un primer pas vers la “immobilització” de qualsevol dissidència interna i/o externa, inclosa, naturalment (és el seu primer objectiu) la dissidència immigrant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada