Als
aeroports de Madrid, Barcelona (24 punts de control instal·lats a la T1 i la
T2), Girona, Palma de mallorca, Alacant, Tenerife Sud i Màlaga y al port
d’Algesires s’han instal·lat un total de 124 estacions biomètriques ABC
(Automatic Border Control) fabricades per la multinacional del Control INDRA.
El sistema ABC instal·lat en el port presenta a més la característica de que
registra tant les entrades com les sortides de l’Espai de Schengen. Properament
s’instal·larà també al Port de Barcelona. (INDRA i control biometric ).
El
viatger es col·loca davant de la pantalla, inserta el seu document electrònic
(DNI per el ciutadans espanyols i el pasaport per els de la resta de la UE) i
col·loca la ma sobre el lector dactilar. Llavors el mòdul de control llegeix
les mesures biomètriques de l’usuari, les compara amb la foto i amb les
petjades emmagatzemades al xip, la validesa del passaport y revisa tres bases
de dades policials de caràcter internacional per si la persona te alguna “cosa
pendent” amb la “justícia”.
Si
l’aparell no reconeix la cara o les petjades d’una persona, aquesta passa a ser
supervisada per un policia humà.
El
sistema s’emmarca dins de les smart fronteres (smart fronteres per Europa ) que vol constituir la UE, i en el cas de l’aplicació biomètrica ha tingut el
recolzament d’un projecte de 7e programa de la UE, el ABC4EU amb 14 socis més.
La
excusa és agilitzar el pas de la frontera per els ciutadans de la UE (es tarda
20 segons en l’operació), però en realitat el que es cerca és detectar
suplantacions i falsificacions, així com poder dedicar més recursos humans al
control dels viatgers de països que no son membres de la UE.
Els
aeroports són i seran, al menys de moment, un camp de proves del sistemes de
control, les cabines biomètriques han estat assajades durant uns mesos a
Barcelona i a Barajas, ara s’assajaran d’una manera amés extensa i en breu
s’implantaran d’una manera generalitzada, no sols a aeroport i ports .
El
mercat de sistemes ABC mundial por arribar el 2018 als 8.000 aparells
instal·lats segons previsions conservadores de la indústria biomètrica dels EUA
i Canadà. Al conjunt dels Estats Units, Canadà, el Carib, Dublín, Irlanda i Abu
Dhabi a principis d’any havien 903 instal·lats i 189 en espera.
Això
passat en el marc d’una crisi fronterera, emmarcada per la construcció de
muralles i tanques cada cop més altes i per la sinistre aparició de camions i vaixells–cameres–de-gas,
que recorden extraordinàriament als primers mètodes nazis, abans de la
industrialització del genocidi... l’ús dels gasos de combustió va ser el mètode
emprat a les "Sonderfahrzeug"
(vehicle especial) o les "Sonderwagen" (camionetes especials)
abans del més científic i tecnològicament apropiat ZyklonB.
L’atemptat
frustrat als tren ràpid francès ha donat l’excusa que es necessitava per
establir fronteres interiors al sistema ferroviari (un dels més massius i
difícils de controlar), és molt possible que aviat ens trobem amb cabines
biomètriques a les estacions de tren frontereres, acompanyant als aparells de
raig-X i als arcs detectors de metalls.
Als
ciutadans de la UE, suposadament no els afectarà en la velocitat del
desplaçament, al menys no afectarà als “bons ciutadans”. Aquestes fronteres
interiors (per la nostra seguretat) son un primer pas vers la “immobilització”
de qualsevol dissidència interna i/o externa, inclosa, naturalment (és el seu
primer objectiu) la dissidència immigrant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada